Köpvillkor

Allmänna villkor

& Lily tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person. Avtal ingås på svenska och vi levererar endast inom Sverige.

Vi förbehåller oss rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. din vara är slut i lager eller vid tekniska problem.

Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager. Alla varor förblir & Lily´s egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda. & Lily förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms, för närvarande 25% & Lily reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Returer
Vi har 14 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära retur efter att du mottagit din vara.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

För att starta en retur kan du kontakta oss på helen@andlily.se. Observera att returer måste skickas till följande adress: & Lily, Getared 154, 52398 Hökerum

Vid eventuell retur så görs ett fraktavdrag på kundens bekostnad med 95 sek.
Skulle varan vara defekt när kunden får den så står & Lily för retur frakten.

Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på helen@andlily.se.

Skador och problem
Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.

Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort.

Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.

Europeiska unionen 14 dagars ångerfrist
Oavsett ovanstående, om varan skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på helen@andlily.se, 0735 185253